TEHNICI DE CAUTARE A UNUI LOC DE MUNCA

 

Medierea muncii exprima o activitate complexa pe piata muncii care realizeaza concordanta ofertei cu cererea de forta de munca pornind de la cunoasterea nevoilor cantitative si calitative de forta de munca ale agentilor economici, a caracteristicilor potentialului somerilor, a ansamblului relatiilor si posibilitatilor de actiune din administratie si economie.

Serviciile de mediere si plasare pe piata muncii au rolul de a face legatura intre locurile disponibile pe piata si persoanele care sunt in cautarea unui loc de munca si care au ca scop final angajarea unei persoane, asadar, implicit, ocuparea unui loc de munca.
Cererile vin atat din partea persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, pentru a identifica oportunitatile de angajare existente, cat si din partea angajatorilor, pentru realizarea selectiei si recrutarii de personal pentru locurile de munca vacante.

Persoana aflata in cautarea unui loc de munca, poate apela la una sau mai multe modalitati de cautare descrise mai jos:

  • Consultarea listelor cu locuri de munca vacante afisate saptamanal de catre Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, respectiv Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti si inscrierea in baza de date ca persoana in cautarea unui loc de munca.
  • Participarea la Bursele locurilor de munca organizate de catre Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti
  • Inscrierea in bazele de date ale agentiilor (autorizate ) private de recrutare si plasare a fortei de munca
  • Consultarea ofertelor de locuri de munca din ziare. Lansarea unui anunt in cautarea unui loc de munca (la rubrica: cereri munca )
  • Afisare de anunturi ( fluturasi) cu oferta de munca
  • Candidatura spontana

Furnizorii de servicii din sectorul public sau privat, acreditati, au obligatia de a identifica locurile de munca vacante la angajatori si a le face cunoscute persoanelor in cautarea unui loc de munca .