Obiective proiect:

Obiectivul general al proiectului il reprezinta  realizarea de activitati suport care sa contribuie la reducerea cu 360 a numarului de persoane aflate in risc de saracie sau excluziune sociala in ZUM si zona functionala, imbunatatirea calitatii vietii, cresterea coeziunii sociale, imbunatatirea mediului de viata si cresterea economica in teritoriul SDL.

Obectivul specific 1: Cresterea cu 20 a numarului de persoane care au reglementate actele in ZUM

Obectivul specific 2: Cresterea nivelului de informare si constientizare pentru asigurarea dezvoltarii unei comunitati

Obectivul specific 3: Sustinerea dezvoltarii comunitare si a ocuparii in cadrul ZUM si a zonei functionale teritoriul municipiului Giurgiu.

Grup tinta

Grupul tinta este format din 360 de persoane vulnerabile din comunitatea maginalizata si zona functionala, care se incadreaza in una din urmatoarele categorii:

  • persoane adulte somere sau inactive;
  • persoane care nu au acte de identitate (inclusiv copii fara CNP);
  • persoane cu dizabilitati;
  • tinerii care au parasit institutiile de tip rezidential;
  • adulti cu unul sau mai multi copii in sistemul de protectie speciala;
  • parinti/ tutori/ ingrijitori informali ai ante-prescolarilor/prescolarilor/elevilor cu risc de parasire timpurie a scolii;
  • tineri cu varsta cuprinsa intre 16-24 ani care au un loc de munca dar care nu au absolvit invatamantul obligatoriu;
  • adulti cu varsta cuprinsa intre 25-64 ani care nu au absolvit invatamantul obligatoriu;
  • familiile fara o situatie clara cu privire la actele de proprietate asupra locuintei si/sau terenului pe care locuiesc, precum si persoanele fara adapost;
  • copii/ tineri/ adulti/ varstnici cu probleme de sanatate mintala, cu masura de protectie speciala etc;
  • victime ale violentei domestice si familiile cu risc de violenta domestica, victime ale traficului de persoane.

ACTIVITATI PROIECT

A1Management de proiect

Partener responsabil: ASOCIATIA GIURGIU TRADITIA PESCUITULUI DUNAREAN

Managementul de proiect presupune realizarea monitorizării indicatorilor asumați, realizarea rapoartelor tehnice și financiare, realizarea documentelor solicitate de autoritatea contractanta: notificari, acte aditionale etc. Managerul de proiect va fi asistat de cei 2 coordonatori, din partea solicitantului si a Partenerului 1, care vor furniza informatii referitoare la desfasurarea activitatilor de catre fiecare partener.

Managerul de proiect analizeaza rapoartele de activitate ale echipei de proiect si rapoartele coordonatorilor si evalueaza incadrarea proiectului in timp, indicatorii realizati si rezultatele atinse comparativ cu cele asumate prin cererea de finantare.

Pentru realizarea unui management eficient vor fi orgnizate intalniri ale coordonatorilor din partea celor 2  parteneri cu managerul financiar si cu managerul de proiect in cadrul carora vor fi analizate activitățile realizate, vor fi identificate riscurile, va fi realizată analiza de risc și planul de măsuri pentru minmizarea acțiunii acestora, vor fi realizate planificari pentru activitățile care urmează a fi desfășurate.

Coordonatorii din partea partenerilor vor realiza și transmite lunar un raport de activitate în cadrul căruia vor fi prezentate activitățile realizate și rezultatele atinse.

Managementul financiar realizează rapoartele financiare, evidența cheltuielilor, cererele de prefinanțare, plata și de rambursare, verifica incadrarea in capitolele bugetare si previziunile de cash flow pentru perioadele urmatoare.

Achizitiile din proiect vor fi realizate conform legislatiei in vigoare, prin achizitie directa. Pentru asigurarea transparentei, pe website-ul solicitantului, care va organiza achizitiile, vor fi publicate informatii despre achizitiile realizate in cadrul proiectului.

A2 – Comunitate durabilă 

Partener responsabil: ASOCIATIA GIURGIU TRADITIA PESCUITULUI DUNAREAN

Liderul de parteneriat va asigura informarea, selectia si recrutarea grupului țintă selectat, completarea FIG și  colectarea documentelor suport pentru aceștia.

Campaniile de informare şi conștientizare vizează implicarea activă a membrilor comunității pentru soluționarea problemelor cu care se confruntă aceasta. Campaniile de informare, conștientizare și educare abordează  domenii esențiale ale dezvoltării comunitare, anume:

  • Componenta de dezvoltare durabilă în cadrul căreia participantii vor primi materiale informative în domeniile care vizează protecția mediului, utilizarea eficientă a resurselor, protecția biodivrsității, agricultură ecologică, atenuarea schimbărilor climatice
  • Componenta de sănătate publică, destinata educarii locuitorilor pentru acceptarea și creșterea utilizării infrastructurii sanitare. Infrastructura sănitară este reprezentată de  entitățile care asigura populatiei asistenta medicala curativa si profilactica printr-o serie de unitati sanitare din sectorul public si privat, printre care spitale, policlinici, sanatorii, centre de diagnostic si tratament, cabinete medicale de familie, cabinete stomatologice, cabinete medicale de specialitate, laboratoare medicale, crese, farmacii etc. Campaniile vor viza creșterea gradului de consțientizare a populației referitoare la evaluarea periodică a stării de sănătate, corelat cu vârsta și gradul de risc medical.
  • Componenta de sănătate individuală, prin informarea și conștientizarea referitoare la normele de prevenire generală a îmbolnăvirilor și de asigurare a stării de sănătate. Participantii la campanie vor primi un pachet cu materiale de igiena personala
  • Componenta de promovare a egalității de șanse și tratamentului egal prin prezentarea aspectelor legislative nationale și internaționale în domeniu.
  • Componenta de combatere a discriminării și segregării, prin prezentarea unor aspecte teoretice și practice care să contribuie la dezvoltarea unei comunități inclusive și nediscriminatorii
  • Componenta de combatere a violenței, infracțiunilor minore, cerșetoriei și prostituției prin prezentarea aspectelor legislative, inclusiv ale drepturilor persoanelor supuse violenței domestic și  a modului în care operează rețelele de traficanți

Activitatea se va desfasura in mai multe etape, care vor fi realizate astfel:

  • Informarea comunitatii referitoare la implementarea proiectului si posibilitatea de a participa ca membrii ai grupului tinta. Expertul informare, selectare si recrutare grup tinta va vizita posibilii membri ai grupului tinta la domiciliul acestora si le va prezenta criteriile care trebuie indeplinite de persoanele interesate de a participa la proiect. Acestea vizeaza apartenenta la categoriile defavorizate prezentate in  sectiunea grup tinta.
  • Selectarea si recrutarea persoanelor care indeplinesc criteriile de apartenenta la categorii defavorizate. Expertul informare, selectare si recrutare grup tinta va solicita documentele care demonstreaza apartenenta la grupul tinta persoane defavorizate si va intocmi documentele specifice pentru proiect.
  • Campaniile de informare si constientizare. Coordonatorul din partea solicitantului va realiza materialele specifice pentru fiecare campanie si le va transmite expertului de informare, selectie si recrutare care le va distruibui membrilor grupului tinta. In cadrul campaniei de sanatate membrii grupului tinta vor primi un pachet cu materiale sanitare necesare asigurarii igienei personale.

În cadrul activității se va înființa un parteneriat cu reprezentanţii mass-media pentru proiectele de dezvoltare a zonei. Parteneriatul vizează implicarea mediei locale în proiectele de dezvoltare a zonei atât la nivel de idei de proiecte care pot și aplicate în perioada de programare 2021-2027 cât și la nivel de comunicare a acestora în comunitate. Comunicarea se va realiza  prin canalele tipărite sau electronice media și va prezenta proiectele aflate în implementare, rezultatele acestora și a impactul la nivelul comunității.

În etapa inițială se va constitui parteneriatul din care vor face parte reprezentanții a minim 4 ziare locale, membrii ai GAL și ai consorțului partenerial care implementează proiectul. Ulterior vor fi organizate întâlniri trimestriale ale parteneriatului. În cazuri speciale parteneriatul se poate întâlni mai des, la solicitarea unuia dintre membrii acestuia.

Tot în cadrul acestei activități se va acorda asistență juridică pentru reglementarea actelor de identitate, de proprietate, de stare civilă, de obținere a drepturilor de asistență socială (beneficii de asistență/ servicii sociale) etc. Persoanele domiciliate în ZUM Rudari care nu au documente de proprietate vor fi sprijinite pentru a obține aceste documente, pentru realizarea cărții funciare și intabularea proprietății acestora.

Se vor identifica persoanele din ZUM Rudari care nu au reglementate actele de identitate, de proprietate sau de stare civilă. Avocatul va analiza fiecare situație și va propune soluții pentru reglementarea acestora. Persoanele care se află în această situație vor fi asistate pentru a obține aceste documente, inclusiv pe cale judecătorească sau notarială. Pentru realizarea cărților funciare va fi subcontractată o firmă de profil care va realiza cărțile funciare și intabularea acestora la Oficiul Județean de Cadastru și Publicitate Imobiliară

Rezultate anticipate:

  • 360 de persoane informate si selectate
  • 360 persoane recrutate
  • 360 de persoane informate si constientizate in domeniul dezvoltarii comunitare durabile
  • 20 persoane sprijinite pentru reglementarea  documentelor de identitate, stare civila si proprietate
  • Un parteneriat pentru dezvoltare comunitara activ
  • O startegie pentru dezvoltare comunitara realizata

A3 – Centru Comunitar de Resurse

Partener responsabil: SC INFO GRUP SRL

Centrul Comunitar de Resurse va funcționa initial în cadrul Centrului de Formare Profesională al SC Info Grup SRL și ulterior, la finalizarea investiției POR, în Centrul Comunitar Integrat, în cadrul căruia va fi asigurată sustenabilitatea.

În cadrul Centrului Comunitar de Resurse vor fi realizate următoarele activități:

1) Activități de ocupare. Activitățile vizează asigurarea de servicii suport pentru a facilita accesul persoanelor din grupuri vulnerabile pe piața muncii. Acestea abordează 2 componente, componenta de informare și componenta de asistență pentru ocupare. Informarea cuprinde furnizarea de informații referitoare la subiecte specifice, cum ar fi:

  • participarea la programe de ucenicie;
  • participarea la stagii de pregătire;
  • modalitatea de identificare a locurilor de muncă vacante
  • modalitatea de a realiza un CV, o scrisoare de intenție   și de a participa la un inteviu
  • participarea la programe formare profesională;
  • participarea la evaluarea competențelor dobândite în sistem non-formal și informal;

Componenta de asistență pentru ocupare vizează asistarea persoanelor interesate pentru a realiza un CV și de a îl plasa pe un site de recrutare, de a tehnoredacta o scrisoare de intenție și o scrisoare de mulțumire

2) Activități care sprijină ocuparea pe cont propriu, activități antreprenoriale.

În cadrul centrului vor fi disponibile informații referitoare la modalitatea de a deschide o afacere, aspecte legislative, tipuri de afaceri, posibilitatea de a obține fonduri nerambursabile pentru inițierea și dezvoltarea unei afaceri, planul de afaceri, managementul și marketingul afacerii, profilul antreprenorului etc.

3) Activități de informare, conștientizare și educare pentru dezvoltarea unei comunități durabile și responsabile. În cadrul Centrului vor fi disponibile materialele care vor fi distribuite la activitățile A1 și A2, materiale care cuprind toate domeniile vizate de campanii, anume sănătatea, dezvoltarea durabilă, combaterea violenței, discriminării și segregării, egalitatea de șanse și tratamentul egal.

Toate informațiile și materialele disponibile în cadrul Centrului vor fi prezentate în format tiparit si in format electronic în website-ul care vor fi prezentate activitățile Centrului, astfel încât un număr mult mai mare de persoane din comunitatea locală să beneficieze de acestea.

Activitatea se va desfasura in mai multe etape, care vor fi realizate astfel:

  • Realizarea website-ului pentru Centrul Comunitar de Resurse. Expertul webdesigner va realiza website-ul si va asigura mentenanta si actualizarea periodica a acestuia cu activitatile realizate in proiect si materialele de informare care vor fi distribuite grupulu tinta in cadrul campaniilor de informare, educare si constientizare. Website-ul va contine si informatii despre proiect si tematicile abordate in cadrul acestuia, anume ocuparea, antreprenoriatului, dezvoltarea durabila si egalitatea de sanse.
  • Informarea membrilor grupului tinta referitor la masurile de ocupare active in cadrul proiectului. Expertul resurse umane va informa membrii grupului tinta la domiciliul acestora referitor la activitatile care se desfasoara in cadrul centrului si le va oferi pliante informative despre aceste activitati. Va fi prezentat si website-ul realizat in cadrul proiectului si informatiile care sunt disponibile in website. Expertul va comunica membrilor grupului tinta adresa unde functioneaza Centrul Comunitar de Resurse si ii va invita sa participe la activitatile de asistenta pentru ocupare furnizate in cadrul centrului.
  • Activitati de ocupare desfasurate in cadrul Centrului Comunitar de Resurse: asistenta pentru realizarea unui CV, a unei scrisori de intentie, informatii despre modul in care se pot cauta locurile de munca vacante, cum se poate inscrie un CV pe un site de recrutare, informatii referitoare la alte proiecte finantate prin Strategia de Dezvoltare Locala, informatii despre modul in care isi pot deschide o afacere utilizand subventii in cadrul unor proiecte finantate prin fonduri europene sau prin granturi nationale etc.
  • Activitati de informare, educare si constientizare desfasurate in cadrul Centrului Comunitar de Resurse: distribuirea de materiale realizate in cadrul campaniilor din cadrul activitatii A2- Comunitate durabila

Rezultate anticipate: 360 persoane participante la activitati in domeniul ocuparii si antreprenoriatului, al dezvoltarii durabile, combaterii discriminarii si segregarii.